social media marketing

Tegenwoordig maakt bijna iedereen gebruik van social media. Bijna allemaal maken we gebruik van Pinterest, Instagram, Facebook of Snapchat. Die grote aantallen bezoekers creëren kansen voor bedrijven. Maar hoe ga je als bedrijf nu om met social media? Een social media marketing bureau helpt je met het opzetten van de juiste strategie en uitvoering van onderstaande punten. 

#1 Naamsbekendheid verkrijgen 

Stel, je hebt als merk een nieuw product of een nieuwe lijn. Dat wil je dan graag de wereld in sturen. Bedenk goed van tevoren welke mensen jouw product willen kopen. Pas daar de content en de targeting op aan. Zo weet je zeker dat het bij de juiste mensen terecht komt en dat het je meer naamsbekendheid geeft. 

#2 Meer bezoekers op je website 

Mooie content in combinatie met de juiste targeting zorgt ervoor dat het bij de juiste mensen aankomt en dat ze nieuwsgierig worden. Die interesse zorgt ervoor dat ze meer willen weten met als vervolg dat ze doorklikken naar je website. Die volgende stap is belangrijk, want op je website kunnen ze jouw producten kopen. Dat is natuurlijk het ultieme doel van het opzetten van een social media marketing campagne. 

#3 Hogere positie in Google 

Een goede contentstrategie voor je site is het plaatsen van posts en links op social media. Je vergroot je zichtbaarheid, het verkeer naar je website en social media is een goede tool om je linkbuilding positie te versterken. De crawlers van Google zien dit als een steeds belangrijker punt om je ranking te doen laten stijgen. 

#4 Contact houden met je klanten 

Grotere bedrijven zien steeds meer de waarde in van webcare door middel van social media. Het is natuurlijk heel laagdrempelig voor klanten om via Facebook een berichtje te versturen, aangezien zij daar toch dagelijks te vinden zijn. Social media platforms zijn daarom goede tools om klanten te helpen, contact met hen te onderhouden en om van te leren. 

#5 Bezoekers trekken met advertenties

Met advertenties kun je targeting en retargeting toepassen. Dat betekent dat je de post alleen kan tonen aan de mensen waarvan jij wil dat ze dit zien. Bijvoorbeeld alleen voor vrouwen tussen de 30 en 40 jaar. Een vorm van retargeting is als mensen op je website zijn geweest en dan de advertentie te zien krijgen. De juiste doelgroep zal sneller linken naar je website en dat zorgt uiteindelijk voor meer conversies. 

#6 Beter imago voor je business

Via social media is het mogelijk om onmiddellijk op klachten te reageren, zowel op als buiten je eigen social media pagina’s. De klachten die elders staan zijn eenvoudig op te sporen met de juiste tools. Onderzoek toont aan dat bedrijven die reageren op de juiste manier op meer waardering kunnen rekenen. 

#7 Meer omzet 

Als je social media op de juiste manier inzet levert dit uiteindelijk ook meer omzet op. Denk wel goed na over waar je gebruik van maakt. Niet elk kanaal komt ten goede van jouw bezoekersaantallen. 

 

Categories: Social media

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *